Nieuwsbrief:

De Jong Alphen BV


De Jong Alphen BV
Alphen aan den Rijn
Routebeschrijving
www.dejongalphen.nl
0172-492036
Dealer van:Lid BOVAG

INDIAN MOTORCYCLE, VICTORY, ZERO


Wij zijn meer dan 30 jaar gespecialiseerd in de verkoop en het onderhoud van nieuwe en gebruikte BMW motorfietsen. Naast de verkoop van BMW motorfietsen hebben wij altijd meerdere occasions in voorraad waarmee wij in onze showroom altijd ruim 250 motorfietsen hebben. U kunt bij ons terecht met ieder budget! Sinds begin 2012 zijn wij dealer van het Amerikaanse merk Victory Motorcyles. In onze showroom hebben wij de verschillende modellen staan. Onze demonstratiemodellen staan altijd ter beschikking voor een kennismaking met Victory. Laat uzelf verrassen zoals de Victory`s ook ons verrast hebben. Sinds begin 2014 zijn wij naast Victory ook dealer geworden van de nieuwe Indian Motorcycle. Na het succes van de nieuwe Chief series is nu ook de nieuwe Indian Scout leverbaar. Ook van de nieuwe Indian`s hebben wij demonstratiemodellen voor u klaar staan. Heeft u vragen of maakt u graag een afspraak voordat u komt kunt u contact met ons opnemen via ons telefoonnummer 0172-492036 of een e-mail sturen naar info@dejongalphen.nl Graag tot ziens in Alphen aan den Rijn.  
Alle motoren van De Jong Alphen BV
93 motoren gevonden
BMW R 50/5
BMW R 50/5
€ 6.450,- p/mnd klik hier
1973, 102886 Km
BMW R 1250 RS
BMW R 1250 RS
€ 15.250,- p/mnd klik hier
2020, 29490 Km
YAMAHA FJR 1300 A
YAMAHA FJR 1300 A
€ 3.750,- p/mnd klik hier
2004, 110731 Km
INDIAN MOTORCYCLE CHIEF BOBBER DARK HORSE
INDIAN MOTORCYCLE CHIEF BOBBER DARK HORSE
€ 25.590,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Merkdealer
INDIAN MOTORCYCLE 101 SCOUT
INDIAN MOTORCYCLE 101 SCOUT
€ 22.390,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
KTM 990 SUPERMOTO T
KTM 990 SUPERMOTO T
€ 5.250,- p/mnd klik hier
2009, 59378 Km
INDIAN MOTORCYCLE CHIEF
INDIAN MOTORCYCLE CHIEF
€ 36.500,- p/mnd klik hier
1947, 596 Km
Merkdealer
BMW R 65
BMW R 65
€ 3.750,- p/mnd klik hier
1982, 1 Km
BMW K 75
BMW K 75
€ 1.950,- p/mnd klik hier
1992, 86909 Km
VICTORY CROSS COUNTRY
VICTORY CROSS COUNTRY
€ 11.950,- p/mnd klik hier
2012, 51157 Km
Merkdealer
BMW K 75
BMW K 75
€ 2.450,- p/mnd klik hier
1990, 74109 Km
BMW K 75
BMW K 75
€ 1.950,- p/mnd klik hier
1991, 72581 Km
INDIAN MOTORCYCLE CHIEF DARK HORSE
INDIAN MOTORCYCLE CHIEF DARK HORSE
€ 22.790,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
BMW K 100 RT
BMW K 100 RT
€ 2.750,- p/mnd klik hier
1984, 86390 Km
INDIAN MOTORCYCLE SPORT CHIEF
INDIAN MOTORCYCLE SPORT CHIEF
€ 26.390,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Merkdealer
BMW K 75 S
BMW K 75 S
€ 2.450,- p/mnd klik hier
1988, 112764 Km
BMW F 800 GT
BMW F 800 GT
€ 8.750,- p/mnd klik hier
2017, 11826 Km
BMW R 1200 ST
BMW R 1200 ST
€ 4.450,- p/mnd klik hier
2007, 35594 Km
BMW R 1200 RT
BMW R 1200 RT
€ 7.750,- p/mnd klik hier
2011, 73471 Km
BMW K 100 RS
BMW K 100 RS
€ 2.450,- p/mnd klik hier
1989, 68929 Km
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maak­te deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht, maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letter­lijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te wor­den. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegen­wacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor mo­torfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Libe­rators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw ty­pe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
© 2000 - 2025 Motoroccasion