Nieuwsbrief:

Hunen Motoren

Hunen motoren is al meer dan 15 jaar dé specialist in motoren in Didam en Nederland. Onze passie voor motoren en jarenlange ervaring zorgen ervoor dat wij de beste service en kwaliteit kunnen bieden aan onze klanten. Wij staan altijd klaar om je te helpen bij het vinden van de perfecte motor.
Alle motoren van Hunen Motoren
30 motoren gevonden
BMW R 1200 GS LC
BMW R 1200 GS LC
€ 8.950,- p/mnd klik hier
2013, 99600 Km
HONDA CB 650 F
HONDA CB 650 F
€ 6.750,- p/mnd klik hier
2018, 7511 Km
HONDA CB 500 X
HONDA CB 500 X
€ 6.750,- p/mnd klik hier
2021, 2890 Km
YAMAHA MT 07 ABS
YAMAHA MT 07 ABS
€ 5.600,- p/mnd klik hier
2020, 23509 Km
YAMAHA XV 1600 WILDSTAR
YAMAHA XV 1600 WILDSTAR
€ 5.990,- p/mnd klik hier
1999, 37710 Km
ZERO DS ZF
ZERO DS ZF
€ 5.250,- p/mnd klik hier
2015, 26900 Km
BMW R 1200 GS ADVENTURE TRIPLE BLACK
BMW R 1200 GS ADVENTURE TRIPLE BLACK
€ 12.990,- p/mnd klik hier
2017, 88600 Km
YAMAHA XV 950 RACER
YAMAHA XV 950 RACER
€ 7.250,- p/mnd klik hier
2016, 11700 Km
BMW F 700 GS
BMW F 700 GS
€ 5.550,- p/mnd klik hier
2014, 51446 Km
YAMAHA XSR 700 ABS
YAMAHA XSR 700 ABS
€ 6.450,- p/mnd klik hier
2016, 23670 Km
HONDA NC 750 X ABS
HONDA NC 750 X ABS
€ 6.750,- p/mnd klik hier
2019, 21712 Km
YAMAHA MT 07 ABS
YAMAHA MT 07 ABS
€ 6.550,- p/mnd klik hier
2019, 25863 Km
BMW R 1200 GS ABS-ASC-ESA
BMW R 1200 GS ABS-ASC-ESA
€ 12.950,- p/mnd klik hier
2018, 79800 Km
YAMAHA XVS 950 A MIDNIGHT STAR
YAMAHA XVS 950 A MIDNIGHT STAR
€ 5.950,- p/mnd klik hier
2009, 16699 Km
BMW F 800 GT
BMW F 800 GT
€ 5.990,- p/mnd klik hier
2018, 85681 Km
KAWASAKI Z 750 R ABS
KAWASAKI Z 750 R ABS
€ 5.750,- p/mnd klik hier
2011, 34700 Km
KTM 390 ADVENTURE
KTM 390 ADVENTURE
€ 5.550,- p/mnd klik hier
2021, 9303 Km
KTM 390 DUKE ABS
KTM 390 DUKE ABS
€ 4.990,- p/mnd klik hier
2019, 3542 Km
KTM RC 390
KTM RC 390
€ 5.950,- p/mnd klik hier
2022, 2817 Km
MOTO GUZZI V 7 STONE 850
MOTO GUZZI V 7 STONE 850
€ 7.550,- p/mnd klik hier
2021, 22600 Km
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De cafĂ©-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het cafĂ© waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap. Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de cafĂ©-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd. Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
© 2000 - 2025 Motoroccasion