Nieuwsbrief:

Motorhuis de Valkenier


www.de-valkenier.nl
0342-416566
Dealer van:Lid BOVAG

NIMOTO, SUZUKI


Motorhuis "De Valkenier" in Barneveld is de exclusief Suzuki dealer voor Midden-Nederland. Natuurlijk zijn wij gespecialiseerd in Suzuki maar kun je naast Suzuki ook voor alle andere Japanse motoren bij ons terecht. Op onze site proberen we je een indruk te geven van ons bedrijf en onze bedrijfsfilosofie. Zo vind je op onze site alle informatie over de nieuwe Suzuki 2011 modellen en onze occasions. Ook proberen wij je via deze site zo goed mogelijk op de hoogte te houden van het laatste nieuws op motorgebied. I n onze nieuwsbrief worden vaak aantrekkelijke akties meegezonden die alleen gelden op vertoon van de nieuwsbrief. Wil je dit nieuws per nieuwsbrief van ons ontvangen meld je dan hier aan voor onze nieuwsbrief. Het laatste Suzuki nieuws? Het Valkenier Team bedankt je voor het bezoek!! Ps. De koffie staat altijd klaar!!
Alle motoren van Motorhuis de Valkenier
42 motoren gevonden
HARLEY-DAVIDSON WIDE GLIDE FXDWG DYNA
HARLEY-DAVIDSON WIDE GLIDE FXDWG DYNA
€ 10.990,- p/mnd klik hier
2002, 46900 Km
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER XLH 1200
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER XLH 1200
€ 6.990,- p/mnd klik hier
2005, 26700 Km
ZERO DS ZF 14.4
ZERO DS ZF 14.4
€ 9.990,- p/mnd klik hier
2019, 21300 Km
YAMAHA FJR 1300 A
YAMAHA FJR 1300 A
€ 6.490,- p/mnd klik hier
2011, 111025 Km
YAMAHA FJR 1300 A
YAMAHA FJR 1300 A
€ 4.490,- p/mnd klik hier
2005, 69400 Km
SUZUKI INTRUDER C 800 LC
SUZUKI INTRUDER C 800 LC
€ 7.450,- p/mnd klik hier
2012, 21800 Km
Merkdealer
SUZUKI V-STROM 800
SUZUKI V-STROM 800
€ 9.990,- p/mnd klik hier
2023, 12800 Km
Merkdealer
KAWASAKI VERSYS 1000 S TOURER
KAWASAKI VERSYS 1000 S TOURER
€ 14.490,- p/mnd klik hier
2022, 14300 Km
SUZUKI GSX-S 950
SUZUKI GSX-S 950
€ 9.750,- p/mnd klik hier
2024, 5500 Km
Merkdealer
SUZUKI GSX-S 1000 ABS
SUZUKI GSX-S 1000 ABS
€ 12.990,- p/mnd klik hier
2024, 7900 Km
Merkdealer
HONDA ST 1300 PAN EUROPEAN ABS
HONDA ST 1300 PAN EUROPEAN ABS
€ 6.490,- p/mnd klik hier
2006, 53500 Km
BENELLI TRK 502
BENELLI TRK 502
€ 5.490,- p/mnd klik hier
2018, 34970 Km
DUCATI M 695
DUCATI M 695
€ 4.490,- p/mnd klik hier
2008, 10200 Mls
HONDA NC 750 X DCT
HONDA NC 750 X DCT
€ 7.490,- p/mnd klik hier
2017, 27600 Km
HONDA SH 125i C-ABS
HONDA SH 125i C-ABS
€ 3.990,- p/mnd klik hier
2021, 5300 Km
SUZUKI V-STROM 1050 DE
SUZUKI V-STROM 1050 DE
€ 15.990,- p/mnd klik hier
2024, 13600 Km
Merkdealer
PIAGGIO MP3 300 LT
PIAGGIO MP3 300 LT
€ 2.990,- p/mnd klik hier
2010, 24600 Km
TRIUMPH T 160 V
TRIUMPH T 160 V
€ 12.999,- p/mnd klik hier
1975, 20500 Mls
YAMAHA YBR 125
YAMAHA YBR 125
€ 1.990,- p/mnd klik hier
2020, 3500 Km
KAWASAKI Z1000
KAWASAKI Z1000
€ 4.250,- p/mnd klik hier
2005, 27500 Km
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion