Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
BMW K 1200 LT bouwjaar 2001 62709 km.
Voorzien van abs, cruise control, elektrische ruit, handvatverwarming, radio en bagagerek.
Inruil/ inkoop alle merken motoren
Halen en brengen door heel Nederland
Correcte en veilige afhandeling bij u aan de deur of bij ons bedrijf
Direct contant geld of via bank
Direct een vrijwaringbewijs (RDW erkend)
Onderhoud en reparatie alle merken motoren
80 occasions op voorraad
Goed bereikbaar: 0113- 220426 of 06-20023045 info@gerritsmotoren.nl
www.gerritsmotoren.nl ook voor ons actuele aanbod.
Gerrits Motoren
Verrijn Stuartweg - Wij bieden bij iedere motor 10 dagen gratis verzekering aan.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistofgekoelde viercilinder viertaktmotor in lijn, twee nokkenassen |
Boring x slag | 70.5|75 |
Cilinder inhoud | 1172 |
Comp. verhouding | 11.5 : 1 |
Kleppen | 4 kleppen, DOHC |
Brandstof toevoer | Electronische injectie |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 98|72|8000 |
Max. koppel | 115|5250 |
Koppeling | enkele plaat, droog, diafragmaveer |
Versnellingsbak | klauwengeschakelde vijfversnellingsbak (overdrive) en elektrische achteruit |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 24 |
Topsnelheid | 200 |
ABS | ja |
Frame | aluminium brugframe, motor trillingsvrij bevestigd |
Vering voor | BMW Telelever met centraal geplaatst veerbeen |
Vering achter | eenzijdige swing-arm met BMW Motorrad Paralever, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar |
Remmen voor | dubbele schijfrem, remschijven met zwevende lagering, diameter 320 mm, vast remzadel met vier remzuigers, BMW Integral ABS |
Remmen achter | enkele schijfrem, remschijf met zwevende lagering, diameter 285 mm, vast remzadel met vier remzuigers, BMW Integral ABS |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 160/60 ZR 17 |
Wielbasis | 1672 |
Lengte | 2502 |
Breedte | 1080 |
Hoogte | 1395 |
Zithoogte | 770/800 |
Drooggewicht | 353.5 |
Leverbare kleuren | Darkgraphit Metallic, Ozeanblau Metallic, Lightgelb Metallic |
Beschrijving | |
Gerrits Motoren, het adres voor al uw motorwensen.
Verkoop, maar ook Inkoop, reparatie en volledige schadeafhandeling Naast ons ruime assortiment aan occasions kunt u bij Gerrits Motoren natuurlijk ook terecht voor een nieuwe motorfiets van vrijwel elk bekend motormerk.
Als reeds jaren gevestigde motorzaak met de daarbij behorende en bewezen ervaring, helpen wij u dan ook graag met het maken van een keuze bij de aanschaf van uw nieuwe motorfiets. We leveren de meeste modellen met 24 maanden fabrieksgarantie.
 | Goes, Zeeland |
 | 0113-220426 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken