Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nog nette K 75 RT dit is een motor waar je nog vele jaren plezier van kan hebben hij loopt en rijd perfect voorzien van 2 zijkoffers en 22ltr topkoffer, valbeugels en brandstof en temperatuur meter.
- Kijk op onze uitgebreide website voor al onze services!
- U kunt voor vrijwel alle onderdelen vanaf 1935 tot heden bij ons terecht. De onderdelen zijn zowel nieuw, als 2e hands ruim in voorraad. U kunt Uw onderdelen bestellen in onze webshop maar ook via telefoon, fax of email. U kunt natuurlijk ook gewoon langs komen
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 3 cilinders in-line, 4-takt |
Boring x slag | 67 mm x 67 mm |
Cilinder inhoud | 740 cc |
Comp. verhouding | 11:1 |
Kleppen | 2, DOHC |
Brandstof toevoer | Injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 75 pk / 54.7 kW bij 8.500 tpm |
Max. koppel | 68 Nm bij 6.750 tpm |
Koppeling | Droge enkele plaat, kabelbediend |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Drijfas |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 22 liter |
Topsnelheid | 200 km/u |
ABS | nee |
Frame | Stalen Twin spar |
Vering voor | |
Vering achter | |
Remmen voor | 285mm Dubbele schijf |
Remmen achter | 285mm Enkele schijf |
Voorband | 100/90-18 |
Achterband | 130/90-17 |
Wielbasis | 1.516 mm |
Lengte | 2.220 mm |
Breedte | 900 mm |
Hoogte | 1.300 mm |
Zithoogte | 810 mm |
Drooggewicht | 227 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
De Knalpot is een klein dynamisch bedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in zowel BMW motorfietsen als BMW motorfietsonderdelen.
Op het gebied van gebruikte BMW onderdelen is De Knalpot de grootste van Nederland. Het bedrijf is opgericht in 1995 door Jack Boone en ontstaan vanuit de hobby met een grote voorliefde voor BMW. Jack heeft een opleiding motorfietstechniek gevolgd en is jarenlang als motorfietsmonteur werkzaam geweest. Hij heeft altijd BMW motorfiets gereden en vooral veel gesleuteld aan BMW’s.
 | Rilland, Zeeland |
 | 0113-552298 |
Een stukje historie: BMW in 2004 - Het eerste model, de K 1200 S uit 2004, perste er al 167 pk uit en vestigde een werelduurrecord. De zeer sterk hellende cilinders zorgden dat het zwaartepunt laag kon blijven, maar er waren ook veel technieken uit de BMW Formule 1 motor overgenomen, waaronder de holle nokkenassen en het speciale smeersysteem. Er kwam een GT versie, maar ook een meer "streetfighter" achtig model, de K 1200 R, die zonder meer "ruig" te noemen was. Met deze nieuwe serie betrad BMW een strijdperk dat het in de jaren dertig verlaten had: de pk-race. In deze periode waren rembekrachtiging, Integral ABS, elektrisch instelbare veersystemen en tractiecontrole deels standaard, deels als optie leverbaar. Het BMW duolever verving op deze serie het telelever systeem.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken