Nieuwsbrief:

BMW  R 80 RS - 1980

Garantie: Ja
12812 Km
Red smoke
bmw - r-80-rs
bmw - r-80-rs
bmw - r-80-rs
bmw - r-80-rs
bmw - r-80-rs
bmw - r-80-rs
bmw - r-80-rs
bmw - r-80-rs
bmw - r-80-rs
bmw - r-80-rs
bmw - r-80-rs
bmw - r-80-rs
bmw - r-80-rs
bmw - r-80-rs
bmw - r-80-rs
bmw - r-80-rs
bmw - r-80-rs
bmw - r-80-rs
bmw - r-80-rs
bmw - r-80-rs
bmw - r-80-rs
bmw - r-80-rs
bmw - r-80-rs
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Hoewel nooit door BMW zelf geproduceerd heeft Greenib,de Nederlandse importeur destijds,wegens toenemende vraag zelf een R80RS gebouwd op basis van de R80/7.
Een beperkte oplage van slechts 25 stuks was het gevolg.
Deze BMW R80RS is 10000 km volledig ook technisch gerestaureerd.Slechts 2 eigenaren zijn u voor gegaan .
Uitgebreid taxatie raport is aanwezig.




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motoclassics
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: HONDA in 1946 - De bedoeling van dhr Honda was om de opgekochte motorblokken op een fietsframe te monteren. In oktober van 1946 had zijn kleine fabriekje in Hamatatsu een complete productielijn met omgebouwde fietsframes naar een tweetakt motorfiets. Omdat er ernstige brandstoftekorten waren paste men de blokken aan om op terpentine te lopen. Deze brandstof destilleerden ze zelf (!) uit dennenbomen en werd door geheel Japan verkocht. Terpentine of terpentinegas was natuurlijk niet het meest geschikte destillaat om het blokje te laten snorren en men moest daarom eerst een straf stukje op de pedalen om het blok op temperatuur te brengen. Honda's eerste motorfietsen waren erg succesvol en al gauw werden alle blokken opgebruikt. Door de uitstekende start beschikte men over voldoende cash-flow om geheel in eigen huis de productie te laten verlopen. Men begon daarop met het ontwerpen en bouwen van een 50 cc motorblok.
© 2000 - 2025 Motoroccasion