Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
BMW S1000XR ABS / ASC / ESA werkelijk in absolute nieuwstaat ! Compleet met onderhoudsgeschiedenis (volledig dealer onderhouden
- WELKOM BIJ MOTORHUIS BRABANT
De mooiste motoren en de scherpste prijzen vindt u hier!
wij verzorgen verkoop, onderhoud en reparatie voor alle merken en types motoren, Bel, mail of kom langs voor al uw motorvragen
Bij ons vindt u geen offertes met kleine lettertjes. Wij zijn duidelijk tegenover onze klanten. Geen afleveringskosten, geen kosten rijklaar maken,.Basis pakket is geen garantie voor motoren ouder dan 24 maanden . Maar voor een kleine meerprijs bieden wij u 6 of 12 of zelfs 24 maanden garantie.
Gratis 10 dagen All-Risk verzekerd !
Aan type en letterfouten kunnen geen rechten worden ontleend.
OP WAT IS UITERSTE PRIJS EN BIEDINGEN GEVEN WIJ GEEN REACTIE !
Motorhuisbrabant
Lannerstraat 53
5011 ET Tilburg
www.motorhuisbrabant
info@motorhuisbrabant.nl
013-8225552 of 06-41341900 na 18.00u mocht u binnen de openingstijden niet kunnen maken wij graag een afspraak met u
BIJ ONS IS PRIJS OOK ECHT PRIJS !!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistofgekoelde 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 80 mm x 80 mm |
Cilinder inhoud | 999 cc |
Comp. verhouding | 12.0:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 160 pk / 118 kW bij 11000 tpm |
Max. koppel | 112 Nm bij 9.250 tpm |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, anti-hop, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | constant-mesh 6-versnellingsbak |
Verhouding | |
Overbrenging | ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 liter |
Topsnelheid | >200 km/u |
ABS | ja |
Frame | aluminium brugframe, meedragende motor |
Vering voor | upside-down telescoopvork, diameter 46 mm, in- en uitgaande demping traploos instelbaar. Veeruitslag 120 mm. |
Vering achter | dubbelzijdige swingarm van gegoten aluminium, continue instelbare in- en uitgaande demping (hoge en lage snelheden). Veeruitslag 130 mm. |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste radiale 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 220 mm, dikte 5 mm, zwevende 1-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/55 ZR 17 |
Wielbasis | |
Lengte | 2183 mm |
Breedte | 940 mm |
Hoogte | 1408 mm |
Zithoogte | 840 mm |
Drooggewicht | 228 kg |
Leverbare kleuren | Acid Green Metallic. Mineral Silber metallic. Thunder Grey Metallic. Motorsport Alpinweiß uni / Lupinblau met. / Magmarot uni. |
Beschrijving | XR: de eenwording van enduro en sportmachine.

Hier is de perfecte BMW motorfiets voor iedereen die de dynamiek van een sportmachine, de veelzijdigheid van een enduro en het comfort van een toermotor wil. De nieuwe BMW S 1000 XR combineert het beste uit al deze werelden tot iets geheel nieuws: de eerste Adventure Sport machine van BMW Motorrad - perfect voor iedereen die houdt van onbegrensde sportiviteit.



Volmaakte eenwording: het design.

De BMW S 1000 XR is een buitengewone machine - en dat is ook goed te zien. Als volmaakte samensmelting van sport en enduro verenigt hij de kracht van de S 1000 R met de rechtop zitpositie van de GS. Waar u ook met de XR verschijnt: alle blikken zijn op u gericht.



Het beste van twee werelden: de techniek.

Als kruising van Adventure en Sport maakt de S 1000 XR gebruik van alle ervaring die BMW Motorrad in deze categorieën te bieden heeft. Hierin gaat het hart van de S 1000 R met zijn 160 pk bij 11.000 t/min en 112 Nm bij 9.250 t/min samen met het beproefde zitconcept van de GS modellen. Het resultaat is een machine die zich in het grensgebied helemaal thuisvoelt - en wel op elke weg.



Absoluut uniek: uitrusting en accessoires.

De BMW S 1000 XR is als Adventure Sport machine van huis uit veelzijdig begaafd en is met opties perfect op individuele wensen van de rijder aan te passen. De HP Schakelassistent Pro neemt de rijder het koppelen bij op- en terugschakelen uit handen en maakt elke schakelbeweging sneller en comfortabeler. De semi-actieve elektronische dempingsregeling Dynamic ESA zorgt voor optimale afstemming van het rijwielgedeelte. En wie het uiterste uit zijn machine wil halen, kiest voor de optie Rijmodi Pro met twee uiterst dynamische setups plus ABS Pro voor maximale remveiligheid in bochten.



Het buitengewone concept van de S 1000 XR verenigt voor het eerst twee totaal verschillende types motorfiets. Dat kunt u natuurlijk het beste zelf ervaren: de Adventure Sport machine verheugt zich op een testrit met u. Maak gewoon een afspraak met de dichtstbijzijnde BMW Motorrad dealer. |
WELKOM BIJ MOTORHUIS BRABANT
De mooiste motoren en de scherpste prijzen vindt u bij Motorhuis Brabant.
Onze showroom met een uitgebreide selectie van jonge gebruikte motoren is in Tilburg Noord te vinden.
Daarnaast kunt u ook ons volledig assortiment op deze website bekijken.
 |
Motorhuis Brabant |
|
Lannerstraat 53
Tilburg
Plan de route
|
 |
013-8225552
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Black Bomber" betekent: Aan het model cb450 van Honda (450CC kopklep staande twin), dat in 1965 werd geïntroduceerd, werd de bijnaam Black Bomber of Big Black Bomber toegekend. Tot dat moment was het zwaarste model van het Japanse merk een 350CC motorfiets. Eigenlijk ging iedereen er op dat moment nog van uit dat de Japanners zich zouden beperken tot het maÂken van bromfietsen en lichte motorfietsen. Met de introducÂtie van de cb450 werd het tegendeel aangetoond. Vandaar ook het predikaat big, immers, voor een Japanse motorfiets was een cilinderinhoud van 450CC veel. Black verwijst naar de zwarte lak, waarin de beginseries van deze motorfiets werden uitgeÂvoerd. Honda pikte de naam Big Black Bomber vervolgens in haar advertenties op: ‘Meet the big black bomber, the biggest beefiest touring twin from Japan. Sit astride this black beauty’, schreeuwden de advertenties. Vermoedelijk verwees de naam bomber slechts naar het feit dat dit model een donker en sonoor uitlaatgeluid produceerde, analoog aan de staande twins van Triumph, Norton en BSA. De Big Black Bomber kon zich oveÂrigens nog niet echt meten met de zware Engelse twins, maar de introductie ervan was een teken dat dit snel kon verandeÂren. Aldus geschiedde, want in de jaren zeventig werd de EnÂgelse motorfietsindustrie door de Japanse weggevaagd. De cb450 Black Bomber verwierf de reputatie van sportieve motorÂfiets, waar veel mee werd geraced. Te midden van de high tech motorfietsen van nu is de status van de Big Black Bomber die van een klassieke Japanner.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van KTM