Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
De motor is afkomstig van de 1e eigenaar en nog in nieuwstaat!
Wij leveren de motor af inclusief 12 maanden garantie.
- * Zeggen de foto's van de motor nog niet genoeg, kijk dan bij ons op de website daar is een kort filmpje te zien van deze motor, vergeet de instellingen van youtube niet op 4K te zetten.
* Na bezichtiging en betaling is het uiteraard ook mogelijk om tegen betaling de motor bij u thuis af te leveren.
* Bent u nieuwsgierig geworden of heeft u meer vragen over deze motor? Bel ons gerust of kom gezellig langs bij ons in de showroom.
* 10 dagen gratis ALL RISK verzekering van CombiMotors.
* Financierings mogelijkheden via Nu Motorrijden.
* Wij leveren onze motoren af met een complete aflevercheck en vaak met 3, 6 of 12 maanden garantie.
* Vaak dezelfde dag nog weg rijden op u nieuwe motor.
Opties en Accessoires: 10 dagen gratis all risk verzekering, 12 maanden garantie, ABS, Alarmverlichting, eerste eigenaar, gear indicator, geheel origineel , kentekenplaat houder, Led knipperlichten, led verlichting, Om te bouwen naar 35kw, Onderhouds historie aanwezig, Originele uitlaat, Power Modes, traction control
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | L -Twin cilinder, Desmodromisch distributie , 2 kleppen per cilinder , luchtgekoeld |
Boring x slag | 88 mm x 88 mm |
Cilinder inhoud | 803 cc |
Comp. verhouding | 11,0:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Elektronische brandstofinjectie , 50mm kleppen |
Ontsteking | |
Vermogen | 73 pk / 54 kW bij 8,250 tpm |
Max. koppel | 67 Nm bij 5,750 tpm |
Koppeling | APTC natte-multiplaat met mechanische bediening |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 13,5 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Stalen Trellis buizenframe |
Vering voor | Ohlins volledig verstelbare 48mm USD vorken met TiN behandeling |
Vering achter | Kayaba achtervering, verstelbare pre-load |
Remmen voor | 330 mm schijf , radiale 4 - zuiger remklauwen met ABS als standaarduitrusting |
Remmen achter | 245 mm schijf , 1 - zuiger zwevende remklauw met ABS als standaarduitrusting |
Voorband | Pirelli MT 60 RS 110/80 R18 |
Achterband | Pirelli MT 60 RS 180/55 R17 |
Wielbasis | 1,445 mm |
Lengte | 2,165 mm |
Breedte | 845 mm |
Hoogte | 1,150 mm |
Zithoogte | 790 mm |
Drooggewicht | 170 kg |
Leverbare kleuren | 62 Yellow, Atomic Tangerine |
Beschrijving | |
Welkom bij Domburg Motoren.
We zijn een motorzaak in Nieuwkoop. U vindt ons in het midden van de driehoek Utrecht - Amsterdam - Den Haag.
Naast een ruim aanbod van occasion motorfietsen hebben we ook een eigen werkplaats voor reparaties, onderhoud, schade-herstel. Boven de winkel hebben wij een groot magazijn voorraad gebruikte onderdelen. In onze winkel hebben we ook een kledinghoek en uiteraard kunnen we ook nieuwe motoren, accesoires en onderdelen leveren.
Tot ziens in onze winkel!
Met vriendelijke motorgroeten, Willem Domburg
 |
Domburg Motoren Nieuwkoop |
|
Transportweg 15
Nieuwkoop
Plan de route
|
 |
0172-572110
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken