Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Zeer mooie CB500X met ABS.
Te berijden met A2 rijbewijs.
Hoog windscherm.
Ideal voor touren of
Originele uitlaat,
Topkoffer Givi.
ABS, 35kw / A2 mag!
Deze motor staat bekend om zijn betrouwbaarheid, zuinigheid en comfortabele rijhouding.
Of je nu lange ritten maakt of korte stadsritten, de CB500X biedt een fijne balans tussen wendbaarheid en stabiliteit.
Ideaal voor zowel vakantie als dagelijks gebruik.
Garantie.
Snel en makkelijk financiering.
Deze beauty in het echt willen zien/horen/kopen?
Bel/app/mail!
Rob 0655857614
Occasionspecialist sinds 1981!
www.dream-cycles.com
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde, parallel 2-cilinder |
Boring x slag | 67|66.8 |
Cilinder inhoud | 471 |
Comp. verhouding | 10.7 : 1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | PGM-FI elektronische brandstofinjectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 48|35|7000 |
Max. koppel | | |
Koppeling | Natte meerplaten |
Versnellingsbak | |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15.7 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Staal,diamant |
Vering voor | Conventioneel telescoopvork, 41mm |
Vering achter | Monoshock demper, Pro-Link swingarm |
Remmen voor | 320mm enkele schijf met 2-zuiger remklauw, ABS |
Remmen achter | 240mm enkele schijf met 1-zuiger remklauw, ABS |
Voorband | 120/70/17 |
Achterband | 160/60 ZR 17 |
Wielbasis | 1421 |
Lengte | 2095 |
Breedte | 830 |
Hoogte | 1290 |
Zithoogte | 810 |
Drooggewicht | 195 |
Leverbare kleuren | Wit/Zwart/Rood |
Beschrijving | CB500X
Kleine machine, groot avontuur.
Het beste moment om het avontuur te zoeken: zo vroeg mogelijk. De nieuwe CB500X biedt rijders de gelegenheid met een kleine, handzame Allroad motorfiets de grote, wijde wereld in te trekken. De machine voldoet aan alle eisen. Hij is zeer stabiel, weegt maar 195 kg, biedt een ergonomische zitpositie, een rijwielgedeelte dat uitstekend geschikt is voor toertochten en een sterk motorblok.
Met de sprekende vormen en de robuuste materialen doet de motorfiets sterk denken aan de Crosstourer. Net als zijn voorbeeld is de nieuwe CB500X geschikt voor korte ritjes en langere tochten. Of je nu in de stad, over buitenwegen of op gravelwegen rijdt - met deze motorfiets kun je elke uitdaging aan. Dankzij de gunstige prijs en de lage onderhoudskosten blijft er nog genoeg geld over voor andere zaken. |
Na 20 jaar te zijn gevestigd in Amsterdam, is deze occasionspecialist in 2001 naar Zandvoort verhuisd.
Volgens eigenaar Rob is het al lang een droom geweest om een motorzaak op te richten in Zandvoort. " De gelegenhied om een oud-Renault garage te kunnen huren gaf de doorslag om weer een droom tot realiteit te brengen." Vlak achter de Zandvoorts race circuit, in Zandvoort-Noord, gevestigd op de Curiestraat.
Gespecialiseerd in Harley-Davidson®, maar dan altijd een selectie van japanse inruil motoren.
 | Heemskerk, Noord-Holland |
 | 0655857614 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken