 |
Motor | Vloeistofgekoelde paralleltwin |
Boring x slag | 67|66,8 |
Cilinder inhoud | 471 |
Comp. verhouding | 10,7:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | PGM-DSFI elektronische brandstofinjectie |
Ontsteking | Computergestuurde digitale transistor met elektronische vervroeging |
Vermogen | |35|8.500 |
Max. koppel | 43|7000 |
Koppeling | Natte platenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | O-ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16,7 |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Diamond |
Vering voor | Conventionele 41mm telescoopvork, instelbare veervoorspanning |
Vering achter | Prolink mono met 9-voudig instelbare veervoorspanning, stalen swingarm met rechthoekige buis |
Remmen voor | Enkele wave disc, 320mm, 2 zuiger remklauw |
Remmen achter | Enkele wave disc, 240mm, 1 zuiger remklauw |
Voorband | 120/70ZR-17M/C |
Achterband | 160/60ZR-17M/C |
Wielbasis | 1.410 |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 785 |
Drooggewicht | 194 |
Leverbare kleuren | Tricolour. Graphite Black. Special Edition (Zonder C-ABS) |
Beschrijving | CBR500R
De eenvoudigste introductie in de motorsport.
Soms is een druk op de startknop voldoende om direct enthousiasme voor de motorsport op te wekken. Dit geldt voor de nieuwe CBR500R. Hij is ontworpen voor fans van sportmotorfietsen die bijvoorbeeld vanaf rijbewijs A2 verder willen. Ook ideaal voor rijders die elk seizoen overstappen. De nieuwe CBR500R is de kleine broer van de legendarische CBR1000RR Fireblade - met dezelfde grote belofte: altijd en overal de beste prestaties leveren.
Alleen al de aerodynamische lijnen beloven een dynamische rijbeleving. Het rijklaargewicht van slechts 194 kg, het lage zwaartepunt en het levendige en efficiënte tweecilinder motorblok maken deze belofte waar. Een modern rijwielgedeelte, ABS en het multifunctionele digitale display maken de nieuwe CBR500R nog aantrekkelijker. Hij is echter niet duur, want deze prestaties worden geleverd tegen een niet te evenaren prijs, die voor iedereen binnen handbereik ligt. |