Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2023
Nederlandse Honda Monkey 125 ABS afkomstig van de eerste eigenaar, incl. alarm en geruit zadel
Ook geschikt voor A1 rijbewijs
Deze motor is inclusief 10 dagen gratis all-risk verzekering te leveren
Incl. afleveringskosten en 12 maanden Bovag garantie.
Termaat Motoren
= Bedrijfsinformatie =
Termaat motoren, al meer dan 80 jaar leverancier van motorplezier ! Wij hebben echt alles ! Verkoop nieuwe en gebruikte motorfietsen, onderhoud en reparatie en natuurlijk alle soorten motorkleding van top tot teen.Ook voor onderdelen en accessoires ga je naar Termaat motoren in Nijmegen !
Deze motor is geschikt voor A1 rijbewijs.
 |
Motor | Luchtgekoelde viertakt, 2 kleppen mono-cilinder SOHC |
Boring x slag | 50.0|63.1 |
Cilinder inhoud | 124 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | SOHC, 2 kleppen |
Brandstof toevoer | PGM FI electronische benzine injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 9,4|6,9|6750 |
Max. koppel | 11|5500 |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
Versnellingsbak | 4 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 5,6 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen ruggengraat frame |
Vering voor | USD voorvork, 100 mm veerweg |
Vering achter | Dubbele achtervering, 102 mm veerweg |
Remmen voor | 220 mm enkele remschijf met op IMU gebaseerde ABS |
Remmen achter | 190 mm enkele remschijf |
Voorband | 120/80-12 65J |
Achterband | 130/80-12 69J |
Wielbasis | 1.145 |
Lengte | 1.710 |
Breedte | 755 |
Hoogte | 1.029 |
Zithoogte | 775 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Banana Yellow , Pearl Nebula Red, Pearl Glittering Blue. |
Beschrijving | EEN ICOON
Breed glimlachend onder je helm?
Als je voor het eerst een Monkey ziet, tovert hij ongetwijfeld een glimlach op je gezicht. Als je voor de eerste keer met een Monkey gaat rijden, zal je breed glimlachen vanonder je helm. Uiteraard is hij compact genoeg om aan de achterkant van een mobilhome te vervoeren en om vlotjes door druk verkeer te bewegen. Maar waar het bij de Monkey allemaal om draait, is puur en ongedwongen rijplezier. En daar is niets mis mee, toch? |
Welkom bij TERMAAT MOTOREN NIJMEGEN.
Officieel Yamaha dealer, is zeer ruim gesorteerd op het gebied van Helmen, Motorkleding en accessoires.
Ons uitgebreide assortiment wordt uiteraard ondersteund door een professionele werkplaats.
De vakbekwame monteurs staan garant voor: reparatie, revisie en periodiek onderhoud. Wij hebben +/- 60 occasions met 3 tot 12 maanden BOVAG garantie.
 | Nijmegen, Gelderland |
 | 024-3229575 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken