Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Dwarsgeplaatste 90° Vtwin-motor, vloeistofgekoeld met Ride-by-Wire |
Boring x slag | 96 mm x 96 mm |
Cilinder inhoud | 1042 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | 4 |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | 115 pk / 84.6 kW bij tpm |
Max. koppel | 105 Nm bij 6750 tpm |
Koppeling | Oliegesmeerde koppeling, hydraulisch aangestuurd |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, 49/89 verhouding |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardanaandrijving |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | |
Vering voor | USD vork Ø41 mm met instelbare veervoorspanning en uitveerdemping |
Vering achter | Monoschokdemper met instelbare veervoorspanning en uitveerdemping |
Remmen voor | Twee zwevende schijven Ø320 mm, Brembo monobloc radiale remklauwen met 4 zuigers. Radiale hoofdcilinder voor Bochten-ABS. |
Remmen achter | Enkele schijf Ø280 mm, Brembo remklauw met 2 zuigers. Bochten-ABS |
Voorband | Gegoten aluminium, 17” x 3,5” |
Achterband | Gegoten aluminium, 17” x 6” |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 815 mm |
Drooggewicht | 215 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: APRILA, KAWASAKI, KTM, MIA, CAN-AM, DUCATI, HONDOTO GUZZI, MOTO MORINI, PIAGGIOSUZUKI, TRIUMPH, YAMAHA |
Een nieuwe motor?
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
 |
Goedhart Motoren |
|
Europaweg 1-D
Bodegraven
Plan de route
|
 |
0172-650005
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Een stukje historie: TRIUMPH in 1937 - De activiteiten in de auto's en die van de motoren worden gescheiden in 1936. Ariel eigenaar John Young ('Jack' maar door insiders 'JS' genoemd) Sangster koopt de fabriek in Priory Street (motoren) voor 5000 pond en verlaagt de lonen per direkt. Hij veranderd de naam in Truimph Engineering Company. Sangster stelt een designer van Ariel, de 35 jarige Edward Turner, aan als General Manager. Daarna vraagt hij Bettmann om zitting te nemen in het bestuur, met name om zijn reputatie en netwerk. Val Page vindt werk bij BSA nadat hij voor de overname ontslag had genomen.
Turner schudt het leveringsprogramma een goed door elkaar en houdt dan de Tiger 70, 80 en 90 over. Hij voegt vervolgens gepolijste afwerkdeksels toe, komt met nieuwe verfdesigns, omhooglopende uitlaten, enkeltube frames en chromen brandstoftanks. In 1937 ontwerpt men de 500cc Speed Twin. Deze verlaat de dealers voor 75 pond en verovert daarmee de markt. Daarna wordt het originele pand aan Much Park Street verkocht. Dat jaar rolt ook de laatste Tiger 90 van de band en kondigt men de Tiger 100 aan.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken