Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Een
dealer onderhouden Triumph Speed triple 1050 R ABS. De motor is gebouwd in
2017 en heeft op dit moment slechts 28800
km gelopen. Hij ziet er dan ook nog
bijzonder mooi uit. Hij heeft daarnaast ook nog
een beurt gehad met
nieuwe banden en een Hagelnieuwe kettingset, en staat dus start klaar om weer de weg op te gaan.Deze
R uitvoering is standaard voorzien van
Ohlins vering, dikke
Brembo remmen en
carbon accenten. Bovendien is deze motor dealer onderhouden.
Super stoere motor om mee te rijden met een dikke 3 cilinder. Heeft koppel vanaf een laag toerental en is door zijn 3 cilinder trillingvrij. De motor is een
ideale match tussen een 2 en een 4 cilinder. Dat heeft Triumph goed bekeken.
Kortom: Dit is een motor waarbij het beste van vele werelden bij elkaar komen!
Opties:
- ABS.
- Dealer onderhouden.
- Origineel Nedrlandse motor.
- R uitvoering.
- Bar end mirrors.
- Quick shifter.
- Boekjes en sleutels compleet.
- Recent onderhoud gehad.
- Nieuwe banden.
- Nieuwe kettingset
accessoires:
-originele comfort buddyseat
-seat cover in kleur
-fly-screen in kleur
-bellypan in kleur
-LED knipperlichten
-originele CNC achterwielmoer
afwerking
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, in-line 3-cylinder |
Boring x slag | 79 mm x 79 mm |
Cilinder inhoud | 1,050 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | 12-kleppen, DOHC |
Brandstof toevoer | Multipoint sequential electronic fuel injection |
Ontsteking | |
Vermogen | 140 pk / 103 kW bij 9,500 tpm |
Max. koppel | 112 Nm bij 7,850 tpm |
Koppeling | Wet, multi-plate |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15.5 liter |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | Aluminium beam twin spar |
Vering voor | Öhlins 43mm NIX30 upside down |
Vering achter | Öhlins TTX36 twin tube Monoshock |
Remmen voor | 320 mm zwevende schijven |
Remmen achter | 255 mm remschijf, Nissin remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/55 ZR17 |
Wielbasis | 1,435 mm |
Lengte | 2,100 mm |
Breedte | 780 mm |
Hoogte | 1,070 mm |
Zithoogte | 825 mm |
Drooggewicht | 192 kg |
Leverbare kleuren | Matt Graphite, Cristal White |
Beschrijving | De zuiverste, meest hardwerkende en meest belonende uitgeklede sportmotorfiets die vandaag op de markt verkrijgbaar is. We namen de Speed Triple, ´s werelds eerste en beste fabriekstraatvechter met zijn opvallende, agressieve stijl en zijn driecilindermotor van 135 pk. Hieraan voegden wij de beste componenten toe die de motorfietsindustrie te bieden heeft, van Öhlins, Pirelli en Brembo.



Het resultaat is de Speed Triple R, vlijmscherpe, tastbare prestaties de zelfs de meest fanatieke rijder weten te prikkelen.



Gebaseerd op de zelf al zeer uitdagende en wendbare Speed Triple. De R biedt u een nog scherper stuurgedrag en een betere feedback voor de meest intense, gevoelvolle en bevredigende rijervaring dan enig andere Triumph die wij ooit gebouwd hebben.



De Speed Triple heeft nooit geprobeerd te verbergen wat zijn ware aard is; een vlijmscherpe sportmotorfiets met prestaties die zijn afgestemd op een leven op straat. Maar de R schreeuwt het werkelijk van de daken.

 |
Voor alle reparaties en onderhoud voor alle merken motoren.
Vertrouwd adres voor alle motorrijders.
Specialisatie in Ducati en Triumph.
Reparatie en onderhoud Vespa-scooters.
 |
Motor-id |
|
De Lind 17
Prinsenbeek
Plan de route
|
 |
076-5411888
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken