Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
YAMAHA BT 1100 BULLDOG
Bouwjaar 2002
49787 km
Nette 1100 Bulldog.
Bij aflevering voorzien van:
- Onderhoudsbeurt
---------------------------------------------------------
Voorzien van:
- Bos uitlaatdempers
- Gearindicator
---------------------------------------------------------
- Financiering mogelijk.
- Inruil van nette goed onderhouden motoren is mogelijk tegen handelsprijzen.
Ook voor onderhoud, reparatie en bandenservice kunt u bij ons terecht.
Levering aan huis mogelijk.
Voor het maken van een afspraak kunt u telefonisch, per email of middels Whatsapp contact met ons opnemen.
Zie onze website www.motomondial.nl voor meer foto's in hoge resolutie.
Openingstijden:
Ma 09:00 - 17:00
Di 09:00 - 17:00
Woe 09:00 - 17:00
Do 09:00 - 17:00
Vrij 09:00 - 17:00
Za 10:00 - 12:00 / 13:00 - 17:00
Let op! Het bezoek van onze showroom en werkplaats is altijd op afspraak.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | luchtgekoelde viertakt 75° v-twin |
Boring x slag | 95|75 |
Cilinder inhoud | 1063 |
Comp. verhouding | 8,3 : 1 |
Kleppen | 2 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | carburatie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 65|47,8|5.500 |
Max. koppel | 88,3|4.500 |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | 180 |
ABS | nee |
Frame | stalen brugframe |
Vering voor | qua veervoorspanning instelbare 43 mm telescopische voorvork, veerweg 130 mm |
Vering achter | qua veervoorspanning instelbare monoshock, veerweg 113 mm. |
Remmen voor | dubbele 298 mm schijf, vierzuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 267 mm schijf, tweezuigerremklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 170/60 ZR 17 |
Wielbasis | 1.530 |
Lengte | 2.200 |
Breedte | 800 |
Hoogte | 1.140 |
Zithoogte | 812 |
Drooggewicht | 233 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Het motorblok van deze BT 1100 Bulldog is afgeleid vanhet XVS 1100 blok. Het levert iets meer vermogen en maakt van deze Bulldog een prettig sturende motorfiets zonder overdreven prestaties. leverbare kleuren midnight blue, midnight blue stone en anvil red. |
 | Oudemolen, Noord-Brabant |
 | 0653836218 |
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1945 - De oorlog is voorbij en Harley-Davidson heeft uiteindelijk 90.000 motoren voor het leger gebouwd, WLA (A van Amerika) en WLC (met de C van Canada). Zelfs Rusland, toen nog bondgenoot van de US, heeft WLA's gekocht in de oorlog. Er zouden ook kleinere aantallen naar het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, en andere bondgenoten zijn verscheept.
Veel WLA's werden vervoerd naar bondgenoten onder het Lend-Lease programma. De grootste ontvanger was de Sovjet-Unie, goed voor meer meer dan 30.000 WLAs.
De productie van de WLA zou na de oorlog stoppen maar opnieuw worden gestart voor levering tijdens de Koreaanse oorlog in de jaren 1949-1952.
De meest WLA's in het naoorlogse westen na de oorlog zou worden verkocht als overtollig en naar civiel gebruik worden omgebouwd. De vele verkrijgbare motorfietsen zijn erg goedkoop en zouden leiden tot de opkomst van de chopper en andere stijlen, evenals de daarmee gepaard gaande biker cultuur. Menig jonge soldaat zou naar huis komen in de hoop op een Harley-Davidson te rijden zoals hij ook deed in de oorlog. Dit leidde tot een grote naoorlogse populariteit van zowel de motor als het bedrijf in het algemeen.
Echter, dit heeft er ook voor gezorgd dat er maar weinig originele WLA's te vinden zijn in de VS of zelfs West-Europa. Een aanzienlijk aantal WLA's werd achtergelaten in de Sovjet-Unie en ofwel opgeslagen of kwam in particuliere handen terecht. Met weinig toegang tot onderdelen, geen chopper cultuur en geen exportmogelijkheden naar het Westen zijn veel van die WLA's bewaard gebleven tijdens de Koude Oorlog. Rusland en andere voormalige Sovjet-landen zijn nu een belangrijke bron van WLA's en onderdelen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken