Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2019
De Yamaha Niken is een unieke motorfiets met twee voorwielen, gebouwd door Yamaha, en de 2019 versie is een van de modellen die je kunt vinden. Het is een Leaning Multi-Wheel (LMW) motor, wat betekent dat het voorwielstel kan kantelen in bochten, net als een traditionele motorfiets.
Deze Niken is reeds voorzien van
luxe Led richtingaanwijzers achterzijde
comfort zadel
hoger scherm
tankpad
blauwe hendels
Ohlins achter schokbreker volledig instelbaar
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 3-cilinder, 4-takt, Vloeistofgekoeld, dubbel bovenliggende nokkenas, 4-kleppen |
Boring x slag | 78 mm x 78 mm |
Cilinder inhoud | 847 cc |
Comp. verhouding | 11,5:1 |
Kleppen | 4 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 115 pk / 84.6 kW bij 10.000 tpm |
Max. koppel | 87.5 Nm bij 8.500 tpm |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, Constant mesh |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Diamantvormig |
Vering voor | Dubbele upside-down voorvork, veerweg 110mm |
Vering achter | Link type veersysteem, veerweg 125 mm |
Remmen voor | Twee hydraulisch bediende remschijven, Ø 298 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 282 mm |
Voorband | dubbele voorband, 120/70 R 15 |
Achterband | 190/55 R 17 |
Wielbasis | 1.510 mm |
Lengte | 2.150 mm |
Breedte | 885 mm |
Hoogte | 1.250 mm |
Zithoogte | 820 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Graphite |
Beschrijving | Revolutionair als nooit tevoren.



De volledig nieuwe NIKEN maakt deel uit van uw toekomst. En hij geeft een nieuwe dimensie aan rijcontrole.



Dankzij onze unieke Leaning Multi Wheel-technologie (LMW) heeft deze gloednieuwe en veelzijdige motor met drie wielen een uniek uiterlijk, rijvermogen en gevoel. Op kronkelige wegen voelt hij zich als een vis in het water. En met twee wendbare voorwielen voor verbeterde grip neem je met de NIKEN vol vertrouwen bochten.



Met zijn brutale en futuristische ontwerp onderscheidt de NIKEN zich van de rest. En de koppelrijke 847 cc-driecilindermotor en het lichte hybride chassis zorgen voor opwindende sportprestaties en toercomfort op lange afstanden. Revolutionair als nooit tevoren. |
| Dealerschappen: KAWASAKI, KTM, SUZUKI |
Vakkundige en professionele service MOTOR City Amsterdam beschikt over een ruime werkplaats, voorzien van de modernste apparatuur en gereedschappen.
Reparaties en onderhoud worden daarmee vakkundig en snel uitgevoerd. We zijn gespecialiseerd in service aan Suzuki, KTM, Yamaha, Honda, Kawasaki, Aprilia en BMW. En: je bent bij ons beslist niet te duur uit! Goed opgeleide motortechnici Onze monteurs gaan zeer regelmatig op cursus bij de importeurs van onze merken. Hierdoor zijn ze altijd op hoogte van de laatste technische vernieuwingen.
Ook voor schade Bij ons kun je ook terecht voor onder meer schadetaxatie en –herstel. We werken samen met vrijwel alle verzekeringsmaatschappijen.
 |
Motor City Amsterdam |
|
Jarmuiden 31
Amsterdam
Plan de route
|
 |
020-4808010
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken