Origineel Nederlands geleverde Husqvarna Nuda R.
Zeer fijn blok welke ook onder vele bmw's zitten zoals de BMW F800 en zich goed bewezen hebben.
Husqvarna Nuda 900 vs F800 BMW Het kleine onderscheid: in de Nuda lopen beide zuigers niet parallel, maar met een verschil van 45 krukasgraden. Daardoor is het vonkinterval onregelmatig en vergelijkbaar met een 45º V-twin, zoals bijvoorbeeld een Harley-blok
. Daardoor lopen deze blokken nog vele malen soepeler en nog een grote plus: beduidend minder trillingen.
Stuurt en rijdt fantastisch met zijn 105pk motorblok.
150 km geleden beurt gehad waarbij al jet nodige is vervangen incl 2 nieuwe prijzige remschijven en remblokken aan de voorzijde.
Slechts 20 duizend km gelopen
Arrow carbon demper met db killer.
Alle originele onderdelen, sleutels , usbstick allemaal netjes aanwezig.
Achterband is ook nagenoeg nieuw.
Deze motor staat opstapklaar bij ons in de showroom, neem nu contact op!
Prijs €8499.- incl 1 maand gratis verzekerd.
Inruil geen probleem.
Uitgebreide info: Niet alleen BMW en Husqvarna zijn op moleculair niveau versmolten, de fiets zelf balanceert eveneens op een aangenaam spanningsveld tussen supermoto en naked bike. Met als beoogd eindresultaat een ruige allegaar, waarmee je vreselijk kunt donderjagen zonder beperkt te worden tot een rondje ringweg. Je kunt er zelfs mee toeren!
Gewillig slaat de 898 cc dikke tweepitter aan en blaft direct lekker uit de sportief uitgedoste einddemper. Het geluid is opmerkelijk anders dan dat van de F800’s en bovendien luider. Dat komt door de akoestische klep in het buizenstelsel, die – naast zijn taak binnen de krachthuishouding – vooral ook helpt om de motor geluidstechnisch door de keuring te slepen. Buiten de zone waarin het geluid wordt gemeten voor een typegoedkeuring, klinkt de machine dus bijzonder monter. Het blok pakt mooi rustig op en voelt zeker niet overhaast en ongeduldig wild aan. Het loopt gewoon beheerst mooi rond.
Eenmaal op temperatuur gaat het gas er vol op. Nog steeds niet super agressief, maar wel heel daadkrachtig trekt de tweecilinder vanaf zo’n vijfduizend toeren heel soepel door tot aan de toerenbegrenzer. In de eerste versnelling zet je ‘m daarbij doodeenvoudig op het achterwiel. In de tweede versnelling lukt het ook, maar dan met een snufje koppeling. Gevoelsmatig ontwikkelt de Husqvarna moeiteloos snelheid, terwijl je als vanzelfsprekend door de trefzekere zesbak schakelt. Ondertussen brult de Nuda lekker van zich af en voel je je steeds meer op je gemak aan boord van de ranke machine. Al met al is het een heerlijk sturende lichtvoeter, die bochten geheel neutraal doorloopt. Ook het remmen geeft veel vertrouwen. Als het benzinelampje oranje gaat branden, kijken we na lange tijd weer eens op de teller. Je rijdt immers veelal gewoon op gevoel. Maar het dashboard mag er zijn. Het ziet er leuk uit en heeft met een versnellingsindicator, temperatuurmeter, verbruiksmeter, klok en natuurlijk toerenteller en snelheidsmeter veel meer dan strikt noodzakelijk.
Bron: motor.nl/test
Trefwoorden: Uniek exclusief F800 F700 F 800 700 KTM Duke superduke 950 990 850 690 790 890 supermotard exc smt sxcr excf exc-f exc-r haanwheels smcr smc r 690 Husqvarna 701 650 GTR 901 scr scrambler svartpilen 900R 900 R Adventure slipon slip on Arrow mivv exhaust demper uitlaat GSX1000 GSXS 1000 750 600 GSR GSR750 Triumph Street triple speed triple 675 1050 CB650r CB650 650 CB CB1000RA cb1000r Z800 MT09 MT 09 MT-09
Garantie en financiering mogelijk in overleg.
Bezorgen mogelijk. 2025 tarief €159.- heel NL, m.u.v. waddeneilanden.
Voor het maken van een afspraak contact opnemen met 06 - 50 266 464
Graag tot ziens bij Louwsma Motoren!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.