Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
SWM Enduro RS 500R: Deze nieuwe modellen zijn alweer de vijfde generatie Enduro modellen van SWM. Deze motoren zijn door SWM ontwikkeld voor offroad rijders die een enduro motor willen die makkelijk te berijden is maar ook betaalbaar, zowel bij de aanschaf als in het gebruik. Deze enduro motoren zijn van uitstekende kwaliteit met een hoogwaardig afwerkingsniveau en dat voor een uitstekende prijs.
Door het neutrale karakter van de motor zijn de SWM enduros geschikt voor de recreatieve rijder; makkelijk en aangenaam om te rijden zonder verrast te worden in het offroad terrein. Puur motorplezier, fraai ontwerp en moderne motorblokken, voorzien van injectie en LED verlichting, voor en achter. De gebruiks- en onderhoudskosten zijn beperkt door de langere onderhoudsintervallen en lagere onderdelenprijzen. De SWM RS500 Enduro met circa 35 Pk is hiermee geschikt voor het A2 rijbewijs. Deze kan met een tuning kit ook onbeperkt worden gemaakt naar ruim 50 Pk.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Wij zijn een familiebedrijf, gespecialiseerd in onderhoud en verkoop van motorfietsen, motoronderdelen en motorkleding. De meeste producten worden binnen 2-3 werkdagen bij u bezorgd. Heeft het spoed, dan graag even een berichtje sturen of opmerking plaatsen bij uw bestelling. De bestelde producten kunt u ook bij ons afhalen in Hazerswoude. Indien u kleding heeft besteld kunt u dit gelijk even passen.
Ook voor schadeherstel bent u bij ons aan het juiste adres. Omdat wij kleinschalig werken, zonder al te veel algemene kosten, kunnen wij zeer concurrerend werken bij onderhoud, schadeherstel en de verkoop van motorfietsen. Ook voor nieuwe motorfietsen kunt u bij ons terecht. Deze kunnen wij u op maat leveren, tegen een concurrerende prijs.
 |
Femon Parts |
|
Engelandlaan 34
Hazerswoude-Dorp
Plan de route
|
 |
0172-533829
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken