Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Transmissie: Handgeschakeld
Motor is nieuwstaat met abs, rijmodi, quickshifter, launch control, boordcomputer, korte kentekenplaathouder, led knipperlichten, verstelbare remgrepen,valdoppen en Termignoni uitlaatsysteem.
Referentienummer: 1237
Welkom bij Doornekamp Motorsport in Hoevelaken !
Met ruim 400 motorfietsen in onze collectie vindt u precies de motor die bij u past. Daarnaast beschikken wij over een moderne werkplaats met vakkundige monteurs, uitgebreide collectie verhuurmotoren, accessoires, Quick fit service en uitgebreide financieringsmoelijkheden. Onze volledige collectie motorfietsen kunt u terugvinden op onze website, www.doornekampmotorsport.nl
Wij leveren de motorfiets af met:
- 12 maanden garantie
- Servicebeurt en aflevercontrole
(Slijtage delen worden gecontroleerd en indien nodig vervangen!)
- 2 Sleutels
- Garantie en service boekje
- Tenaamstelling / vrijwaring
- Gratis 10 dagen allrisk verzekering
- Gratis Check einde garantie
- Vandaag kopen is vandaag rijden
Wij rekenen daarvoor 249,- euro afleverkosten.
Als u interesse heeft om een motor te bekijken kan u het beste bellen voordat u wegrijd om teleurstelling te voorkomen. Wij houden namelijk geen motoren vast. Proefrijden is altijd mogelijk, zonder afspraak , met droog weer, vandaag kopen is vandaag rijden.
Heeft u interesse in een motor en wilt u een financiering afsluiten, regel dat vooraf om teleurstellingen te voorkomen, u kan ons vooraf altijd even contacten om te overlegen, Wij bieden veel financiering en lease mogelijkheden en accepteren ook Bitcoin.
U kunt ons bereiken via:
- Telefoon : 0332534425
- Whatsapp: 0619000666
- Email: info@doornekampmotorsport.nl
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Viertakt, viercilinder lijnmotor, 20 kleppen |
Boring x slag | 78 mm x 78 mm |
Cilinder inhoud | 998 cc |
Comp. verhouding | 12.7:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Elektronische inspuiting met dubbele gaskleppen |
Ontsteking | TCI (digitaal) |
Vermogen | 182 pk / 133,9 kW bij 125000 tpm |
Max. koppel | 115.5 Nm bij 10.000 tpm |
Koppeling | olie bad |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.533 |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 liter |
Topsnelheid | 290 km/u |
ABS | nee |
Frame | Aluminium Deltabox V |
Vering voor | Telescoop, Ø 43 mm |
Vering achter | Swingarm (Link suspension) |
Remmen voor | Dubbele zwevende schijfrem, Ø320 mm |
Remmen achter | Schijfrem Ø220 mm |
Voorband | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Achterband | 190/50 ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1415 mm |
Lengte | 2070 mm |
Breedte | 71.5 mm |
Hoogte | 1130 mm |
Zithoogte | 835 mm |
Drooggewicht | 206 kg |
Leverbare kleuren | Yamaha Blue, Competition White, Midnight black |
Beschrijving | Met een voor de MotoGP ontwikkeld Traction Control System (TCS) is de 2012 YZF-R1 de meest geavanceerde supersportmotor die ooit door Yamaha is ontwikkeld. Zijn innovatieve viercilinder lijnmotor van 998 cc heeft een crossplane krukas met een onregelmatige ontstekingsinterval voor een sublieme, lineaire vermogensontwikkeling, waardoor u het gevoel hebt dat u met uw rechterhand de achterband volledig onder controle heeft. Rijders van de R1 kunnen met een druk op de TCS knop de prestatiekarakteristieken optimaliseren voor het betere bochtenwerk of snellere rondetijden op het circuit. Het lichtgewicht aluminium Deltabox-chassis staat garant voor superieure rijkwaliteiten en ongeëvenaard bochtenwerk – en voor optimale prestaties op hoge snelheid is de 2012 R1 uitgerust met een nieuwe voorkuip.



Op de weg of op het circuit, de 2012 YZF-R1 geeft u nu nog meer het gevoel van volledige controle. Niet alleen won de YZF-R1 in zijn debuutjaar de wereldtitel in het World Superbike en het World Endurance, maar ook in 2010 en 2011 won de YZF-R1 diverse kampioenschappen in Europa en Japan. Door onze intensieve World Superbike en MotoGP raceprogramma's, hebben de technici van Yamaha Motor een nóg betere R1 kunnen creëren. Met het nieuwe 6 standen instelbare Traction Control System (TCS), ontwikkeld voor een nog beter feedback, kan de rijder nog meer gebruik maken van de potentie van het 998cc-motorblok met crossplane krukas. De nieuwe R1 zet een nieuwe standaard neer dat alles te maken heeft met optimale tractie bij het ingaan en uitkomen van de bocht. De R1 geeft u precies dat vertrouwen. |
Doornekamp Motorsport is een bedrijf waarin de familie Doornekamp al twintig jaar met grote passie voor en met kennis van motoren werkzaam is. In onze motorzaak, gevestigd in Hoevelaken, bieden wij:
Ruim 300 perfect geselecteerde occasions op voorraad
Professionele werkplaats met gedreven en vakbekwame monteurs
Schadeafhandelingen (eventueel met leenmotor.
6 dagen per week open
Lid Bovag motorbedrijven
Ruime keus in kleding, helmen, sloten en accessoires in onze winkel
Ruime sortering 35 kw motoren
Zeer gunstige financieringsmogelijkheden
Eerlijke en vriendelijke service
Alle grote merken aanwezig van toer tot sport, en van naked tot allroad
Motorverhuur en winterstalling
Vandaag kopen is vandaag rijden (op afspraak).
 |
Doornekamp Motorsport |
|
De Wel 30
Hoevelaken
Plan de route
|
 |
033-2534425
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van ROYAL ENFIELD